Cine a fost Vivian Maier? Nimeni n-a stiut pana in 2007, cand o casa de licitatii din nord-vestul orasului Chicago a scos la licitatie un dulapior in care se ascundeau zeci de mii de negative realizate de ea. Altminteri, pana atunci Vivian fusese o americanca de origine franceza si austro-ungara, care s-a apucat de fotografie in 1949, s-a stabilit definitiv in Statele Unite in 1951 si a schimbat New York-ul pe Chicago in 1956. Acolo a devenit dadaca si a continuat sa faca poze, ba chiar sa filmeze si sa inregistreze clipuri audio. America ei e privita prin filtrul unei sensibilitati specific feminin-emancipate de mijloc de secol douazeci, cu puternice influente europene. Cladiri demolate. Priviri insolente de copii. Femei poposind la colt de strada sa stea de vorba. Fara ca nimeni sa stie, Vivian i-a imortalizat din anii ’50 pana in ’90. N-a stiut nimeni, iar ea a murit, salvata de la saracie de trei dintre copiii carora le fusese dadaca. Iata, insa, ca dupa moarte, obiectivul guvernantei redefineste intreaga scoala contemporana de fotografie street.